5SOS同名專的下一首主打歌--Amnesia!!

這首歌的歌詞真的寫得很棒很棒,非常深入人心

有的時候,你(妳)可能會希望自己突然患了失憶症,讓自己把痛苦的回憶全都忘掉

但是,有些人,有些事,有些回憶,是忘不了也不能忘.不想忘的

這時候,你(妳)還會選擇忘掉一切嗎?即使連美好回憶也一起抹去?

 

Amnesia

 

 

I drove by all the places we used to hang out getting wasted

我開車路過每個我們曾經一起喝醉走過的地方

I thought about our last kiss, how it felt the way you tasted

我想起我們最後一個吻 想起妳唇上的香甜

And even though your friends tell me you're doing fine

妳的朋友都告訴我 妳現在過得很好

Are you somewhere feeling lonely even though he's right beside you?

但妳是不是連他在妳身邊時 都感到無比寂寞?

When he says those words that hurt you, do you read the ones I wrote you?

當那些傷人的話從他口中說出 妳會不會想起我寫給妳的信?

 

Sometimes I start to wonder, was it just a lie?

有時我不禁想 我們過去的回憶是不是只是個大謊言?

If what we had was real, how could you be fine?

因為如果我們的愛是真的 妳為什麼能坦然忘懷?


'Cause I'm not fine at all

現在的我 過得一點也不好


I remember the day you told me you were leaving

妳告訴我妳要離開的那天 我還深刻記得

I remember the make-up running down your face

妳的妝順著淚流下的模樣 我也無法忘記

And the dreams you left behind you didn't need them

那些妳拋下的夢 我想妳大概是不需要吧

Like every single wish we ever made

那些我們曾一起許下的願 妳也不放眼裡

I wish that I could wake up with amnesia

我真希望某天醒來能把一切都忘光

And forget about the stupid little things

忘光那些愚蠢的小事

Like the way it felt to fall asleep next to you

忘掉在妳身邊睡著的感覺

And the memories I never can escape

忘掉我永遠無法逃避的回憶


'Cause I'm not fine at all

現在的我 真的一點也不好


The pictures that you sent me they're still living in my phone

妳傳給我的那些合照 我依然存在我的手機裡

I'll admit I like to see them, I'll admit I feel alone

我承認 我喜歡翻舊照回味 我也承認 我很孤單

And all my friends keep asking why I'm not around

我的朋友不斷問我 這些日子我消失去了哪裡

It hurts to know you're happy, yeah, it hurts that you've moved on

知道妳現在很快樂令我心痛 耶 知道妳已經拋開過去令我悲傷

It's hard to hear your name when I haven't seen you in so long

我有很長一段時間沒見到妳了 再聽見妳的名字讓我無法承受

 

It's like we never happened, was it just a lie?

難道我們的過去從沒發生 難道那全都是個大謊言?

If what we had was real, how could you be fine?

如果我們的愛是真的 妳為什麼還能坦然忘懷?


'Cause I'm not fine at all

現在的我 過得一點也不好 

 

I remember the day you told me you were leaving

妳告訴我妳要離開的那天 我還深刻記得

I remember the make-up running down your face

妳的妝順著淚流下的模樣 我也無法忘記

And the dreams you left behind you didn't need them

那些妳拋下的夢 我想妳大概是不需要吧

Like every single wish we ever made

那些我們曾一起許下的願 妳也不放眼裡

I wish that I could wake up with amnesia

我真希望某天醒來能把一切都忘光

And forget about the stupid little things

忘光那些愚蠢的小事

Like the way it felt to fall asleep next to you

忘掉在妳身邊睡著的感覺

And the memories I never can escape

忘掉我永遠無法逃避的回憶

 


If today I woke up with you right beside me

如果今天我能在妳身邊醒來

Like all of this was just some twisted dream

彷彿那些痛苦都只是場曲折的噩夢

I'd hold you closer than I ever did before

我會抱緊妳 比以前都還要更緊

And you'd never slip away

我永遠不會再讓妳離開我

And you'd never hear me say

妳永遠不會再聽到我說 

 

I remember the day you told me you were leaving 

妳告訴我妳要離開的那天 我還深刻記得

I remember the make-up running down your face 

妳的妝順著淚流下的模樣 我也無法忘記

And the dreams you left behind you didn't need them 

那些妳拋下的夢 我想妳大概是不需要吧

Like every single wish we ever made 

那些我們曾一起許下的願 妳也不放眼裡

I wish that I could wake up with amnesia 

我真希望某天醒來能把一切都忘光

And forget about the stupid little things 

忘光那些愚蠢的小事

Like the way it felt to fall asleep next to you 

忘掉在妳身邊睡著的感覺

And the memories I never can escape 

忘掉我永遠無法逃避的回憶

 


'Cause I'm not fine at all

現在的我 過得一點也不好

No, I'm really not fine at all

我真的過得一點也不好

Tell me this is just a dream

告訴我這不過只是一場噩夢

'Cause I'm really not fine at all

因為我真的真的一點也不好

 

 

 

我自己的FB粉專:https://www.facebook.com/pages/%E5%90%89%E5%85%92%E7%9A%84%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E5%B0%8F%E8%88%96/272241776272929
西洋知音粉專:https://www.facebook.com/bloggerlovemusic
歡迎各位按讚追蹤喔:)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Smiley Jill 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()