這首歌我其實是先聽到Before You Exit的翻唱

聽到副歌的歌詞覺得很棒

後來正式去看了完整歌詞就更喜歡,也更想要翻譯了

 

歌詞挺淺白的,但卻有著很深的情感

很多時候都是這樣的吧,即便分開了,從前的情分還是在的

但對方已不屬於自己,我們也只能微笑祝福

只要他是開心快樂的便足矣

 

Happier

 

Walking down 29th and park

走在29街和公園大道的交會處
I saw you in another's arms

偶然見到妳倚在另一個男人懷中
Only a month we've been apart

分手不過是一個月前的事
You look happier

但妳看起來快樂得多

Saw you walk inside a bar

看著妳和他走進酒吧
He said something to make you laugh

他說了些幽默的話逗妳笑
I saw that both your smiles were twice as wide as ours

你們倆在一起時的笑容 比我們當初還開朗得多
Yeah you look happier, you do

的確 妳真的比那時快樂

Ain't nobody hurt you like I hurt you

也許沒有人會像我當初那樣傷害妳
But ain't nobody love you like I do

但即便如此 也沒有人能比我更愛妳
Promise that I will not take it personal baby

我答應妳 我不會往心裡去
If you're moving on with someone new

就算妳有了新歡 我們的回憶都成過去


Cause baby you look happier, you do

因為寶貝 妳看起來真的快樂得多
My friends told me one day I'll feel it too

我的朋友告訴我 總有一天我也能重新再來過
And until then I'll smile to hide the truth

等那刻到來 我會微笑 隱藏那些真相和痛苦
But I know I was happier with you

我很清楚 和妳在一起的我比現在更幸福

Sat in the corner of the room

坐在房間的角落
Everything's reminding me of you

屋內的一切都在提醒我 我們也曾不只是朋友
Nursing an empty bottle and telling myself you're happier

揣著個空了的酒瓶 自言自語告訴我自己 妳現在快樂得多
Aren't you?

不是嗎?

Ain't nobody hurt you like I hurt you

也許沒有人會像我當初那樣傷害妳
But ain't nobody need you like I do

但即便如此 也沒有人會比我更需要妳
I know that there's others that deserve you

我知道妳值得比我更好的男人
But my darling I am still in love with you

但親愛的 我還是愛妳 無論如何

But I guess you look happier, you do

但我想妳現在看起來真的快樂得多
My friends told me one day I'll feel it too

我的朋友告訴我 總有一天我也能重新再來過
I could try to smile to hide the truth

我可以試著用笑容隱藏我愛妳的真相和痛楚
But I know I was happier with you

但我很清楚 和妳在一起的我最是幸福

Baby you look happier, you do

寶貝 我並不是客套 但妳看起來快樂得多
I knew one day you'd fall for someone new

我早就明白 總有一天妳還是會愛上另一個他
But if he breaks your heart like lovers do

但如果他傷了妳的心 像全天下的情人那樣
Just know that I'll be waiting here for you

我只希望妳記得 我永遠都在這 等妳重新握住我的手

 

我自己的FB粉專:https://www.facebook.com/pages/%E5%90%89%E5%85%92%E7%9A%84%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E5%B0%8F%E8%88%96/272241776272929
西洋知音粉專:https://www.facebook.com/bloggerlovemusic
歡迎各位按讚追蹤喔:)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Smiley Jill 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()