Owl City和Hanson合作的新歌~

非常洗腦可愛的一首歌!!

不過翻譯過程中真的是各種找資料啊~~

這首其實翻得有點亂ˊˇˋ沒怎麼修飾,單純說故事哈哈

P.S. C-3PO是"星際大戰"系列中的機器人角色

P.S. Spaghetti Os是一種裡面有起司和番茄醬的義大利麵罐頭

P.S. laser tag有種實地漆彈的感覺,不過不是用漆彈,而是在武器(模型)上裝雷射光發射器,然後把接受器裝在衣服上

P.S. Dr Pepper是美國的一個碳酸飲料品牌,聽說口味非常獨特?!

P.S. 新鮮王子妙事多是一部美國電視情景喜劇,由威爾·史密斯主演

P.S. Jazzy Jeff是新鮮王子妙事多的演員之一,和威爾·史密斯.克拉倫斯·霍姆斯組了個樂團

P.S. Zack Morris是美國情景喜劇中的一個角色

P.S. Etch-a-sketch是那種用一隻筆畫就會出現黑色線條的畫版玩具,好像是用磁粉之類的吧,把下面一個裝置拉過去就能抹掉筆跡(好像有點抽象XD)

P.S. Dr. Seuss是一名美國著名作家與漫畫家的筆名,著作包括戴帽子的貓.荷頓奇遇記.羅雷司......

 

Unbelievable

 

 

It's unbelievable

這太令人難以置信

This is as good as it gets

這竟然比我想像的還要更棒

It's unbelievable

這真的太不可思議

Don't know what's gonna happen next

不知道接下來會有甚麼驚喜

It's unbelievable

這太令人難以置信

You haven't seen nothing yet

在看過這之前別說你驚訝過

It's unbelievable, it's unbelievable

這真的太不可思議 連我都不敢相信

 

When I was a kid I saved up all my dough so I could buy C-3PO

我還是個小孩時 我努力存錢只為買個C-3PO的玩具

Put Mentos in my Diet Coke in the backseat of the bus

坐在巴士最後面 偷偷把曼陀珠丟進健怡可樂裡

When I was a kid I ate "Spaghetti Os", played laser tag and GI Joe's

我還是個小孩時 很喜歡吃Spaghetti Os 也喜歡玩laser tag和特種部隊

And if you vowed no girls allowed then you could join the club

只允許發誓不會讓女生攪局的人加入我的行列

When I was a kid I spent my Saturday's

我還是個小孩時 每個禮拜六

Blowin' on Nintendo games

我總拿來玩任天堂遊戲

The newest thing was Lion King and I could feel the love

那時最新的東西大概就是獅子王電影 我可以感受那裡面的愛與親情

 

It's unbelievable

這太令人難以置信

This is as good as it gets

這竟然比我想像的還要更棒

It's unbelievable

這真的太不可思議

Don't know what's gonna happen next

不知道接下來會有甚麼驚喜

It's unbelievable

這太令人難以置信

You haven't seen nothing yet

在看過這之前別說你驚訝過

It's unbelievable, it's unbelievable

這真的太不可思議 連我都不敢相信

 

 

[Hanson:]

When I was a kid I dreamed of Power Wheels

我還是個小孩時 我總夢到自己有輛四驅賽車

Stayed up late watching action films

常常熬夜看動作片

And I won't lie, my friends and I, were too legit to quit

不騙你 我和我的朋友們厲害到退出可惜

When I was a kid I lived for climbing trees ate Dr Pepper jellybeans

我還是個小孩時 爬樹和Dr Pepper口味的軟糖就是我的生命

My favorite part of "Jurassic Park" was how real the Raptors looked

侏儸紀公園裡我最愛的部分就是那些超級真實的迅猛龍

When I was a kid I still had VHS, watched Fresh Prince and Jazzy Jeff

我還是個小孩時 我家還有家用錄影系統 我會拿來看新鮮王子妙事多和Jazzy Jeff

Zack Morris owned the first cell phone, it was off the hook!

Zack Morris是第一個擁有手機的人 那時看來還真有些誇張!

 

It's unbelievable

這太令人難以置信

This is as good as it gets

這竟然比我想像的還要更棒

It's unbelievable

這真的太不可思議

Don't know what's gonna happen next

不知道接下來會有甚麼驚喜

It's unbelievable

這太令人難以置信

You haven't seen nothing yet

在看過這之前別說你驚訝過

It's unbelievable, it's unbelievable

這真的太不可思議 連我都不敢相信

 

 

Cat, pogs, and floam and home alone, Berenstein bears and bean bag chairs

每次我自己在家時 貓咪.電視機.泡泡紙.貝貝熊系列繪本和豆袋椅是我最好的朋友

My L.A. Looks and Goosebumps books, oh Etch-a-sketch

我的L.A. Looks髮膠和雞皮疙瘩系列 噢 還有那個Etch-a-sketch

What happens next?

接下來呢?

Grape juicy juice and Dr. Seuss, piggy-back rides and

葡萄汁和Dr. Seuss的書 玩著背人遊戲

Slip-n-slides, McDonalds Fries, those were the best

還有玩水氣墊 麥當勞薯條 那些都是最讚的

What happens next?

再接下來呢?

 

It's unbelievable

這太令人難以置信

This is as good as it gets

這竟然比我想像的還要更棒

It's unbelievable

這真的太不可思議

Don't know what's gonna happen next

不知道接下來會有甚麼驚喜

It's unbelievable

這太令人難以置信

You haven't seen nothing yet

在看過這之前別說你驚訝過

It's unbelievable, those were the days oh-oh

這真的太不可思議 這才是我說的精彩啊

 

It's unbelievable

這太令人難以置信

When I think back I'm amazed

每當回想起 我總會再次驚艷

It's unbelievable

這真的太不可思議

Cause baby those were the days

因為那些日子才是真正的燦爛

It's unbelievable

這太令人難以置信

It ruled in so many ways

那樣的美好在我腦中揮之不去

It's unbelievable, it's unbelievable

這真的太不可思議 連我都不敢相信

 

(Oh I'm so amazed!)

(噢 那真的太令我驚艷!)

(Those were the days!)

(那些才是我所謂的精彩啊!)

 

我自己的FB粉專:https://www.facebook.com/pages/%E5%90%89%E5%85%92%E7%9A%84%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E5%B0%8F%E8%88%96/272241776272929
西洋知音粉專:https://www.facebook.com/bloggerlovemusic
歡迎各位按讚追蹤喔:)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Smiley Jill 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()