網友委託翻譯~

覺得這真的是一首......非常詭異的歌

 

Bones

 

 

Come with me.

跟我來吧

 

We took a back road.

我們開在鄉間小道上

We're gonna look at the stars.

一起去看星星吧

We took a backroad in my car.

我們開在鄉間小道上

Down to the ocean,

開往廣大的海洋

It’s only water and sand

海邊只有海水和沙灘

And in the ocean we'll hold hands.

我們手牽手踏進浪中吧

 

But I don't really like you, apologetically dressed in the best, but on a heartbeat glide.

但其實我也不是真的那麼喜歡妳 那樣道歉般地穿著最好的衣服 竟莫名令我心跳加速

 

Without an answer, the thunder speaks for the sky, and on the cold, wet dirt I cry.

不需要任何解答 就像閃電為天空回答 躺在冰冷潮濕的泥土上 我竟然哭了

And on the cold, wet dirt I cry.

徹徹底底地哭了

 

Don’t you wanna come with me? Don’t you wanna feel my bones

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的骨頭

on your bones?

和妳的骨頭交織在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

 


A cinematic vision ensued

電影般的情景不斷向我襲來

like the holiest dream.

像場最神聖的美夢

It's someone's calling?

有人在叫著我的名字?

An angel whispers my name,

我想我聽到一位天使低語我的名字

but the message relayed is the same:

但接著的訊息卻總是相同 說著:

“Wait till tomorrow, you'll be fine."

"等到明天吧 明天你就會沒事了"

But it's gone to the dogs in my mind.

但那些話我根本就聽不進去

I always hear them when the dead of night

每當清晨將至 我總會聽到那些話語

comes calling to save me from this fight.

說著要拯救我遠離這場鬥爭

But they can never wrong this right.

但它們永遠無法打亂我的興致

 

Don’t you wanna come with me? Don’t you wanna feel my bones

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的骨頭

on your bones?

和妳的骨頭交織在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

Don’t you wanna swim with me? Don’t you wanna feel my skin

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的肌膚

on your skin?

和妳的肌膚相融在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

 

(Never had a lover)

(從沒真正談過戀愛)

I never had a lover

沒有一個真正的戀人

(Never had soul)

(從沒真正好好活過)

I never had soul

沒有一個真正的靈魂

(Never had a good time)

(從沒真正享受過甚麼)

And I never had a good time

沒有甚麼能真正讓我享受

(Never got cold)

(從來就不知道甚麼是冷)

I never got gold.

我從來就不會覺得冷

 

Don’t you wanna come with me? Don’t you wanna feel my bones

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的骨頭

on your bones?

和妳的骨頭交織在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

Don’t you wanna swim with me? Don’t you wanna feel my skin

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的肌膚

on your skin?

和妳的肌膚相融在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

Don’t you wanna come with me? Don’t you wanna feel my bones

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的骨頭

on your bones?

和妳的骨頭交織在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

Don’t you wanna swim with me? Don’t you wanna feel my skin

妳不想一起來嗎?妳不想感受我的肌膚

on your skin?

和妳的肌膚相融在一起嗎?

It's only natural.

這是很自然的

 

我自己的FB粉專:https://www.facebook.com/pages/%E5%90%89%E5%85%92%E7%9A%84%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E5%B0%8F%E8%88%96/272241776272929
西洋知音粉專:https://www.facebook.com/bloggerlovemusic
歡迎各位按讚追蹤喔:)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Smiley Jill 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()