這首是Little Mix在X-Factor時翻唱的一首歌,也是她們的第一首單曲

原唱者為Damien Rice

 

 

Cannonball

 

There’s still a little bit of your taste in my mouth

我口中還留有一些你的味道
There’s still a little bit of you laced with my doubt

我懷疑我身邊仍有你的身影
It’s still a little hard to say what’s going on

要我釐清思緒依然有點難

There’s still a little bit of your ghost you witness

我身邊還是有你的鬼影和蹤跡
There’s still a little bit of your face I haven’t kissed

你臉上還有一些地方我沒吻過
You step a little closer each day

你一天一天向我靠近
That I can’t say what’s going on

但我完全不明白怎麼一回事

Stones taught me to fly

石頭讓我學會飛翔
Love taught me to lie

愛情讓我學會說謊
Life taught me to die

人生讓我學會死亡
So it’s not hard to fall

所以 我很容易墜入愛河
When you feel like a cannonball

當你感覺像是顆砲彈

There’s still a little bit of your song in my ear

你的歌依然在我耳邊徘徊
There’s still a little bit of your words I long to hear

你的話語依然時時存在
You step a little closer to me

你又離我近了一些
So close I can’t see what’s going on

近的讓我無法看清現況
Whoa

喔~~

Stones taught me to fly

石頭讓我學會飛翔
Love taught me to lie

愛情讓我學會說謊
So come on courage

所以 來吧 勇敢一點
Teach me to be shy

教我如何感到害羞
Cause it’s not hard to fall

因為我很容易墜入愛河
When you know that you just don’t know

當你知道 其實你根本就不明白時

Stones taught me to fly

石頭讓我學會飛翔
Love taught me to lie

愛情讓我學會說謊
So come on courage

所以 來吧 勇敢一點
Teach me to be shy

教我如何感到害羞
Cause it’s not hard to fall

因為我很容易墜入愛河
When you feel like a cannonball

當你感覺像顆砲彈

Stones taught me to fly

石頭讓我學會飛翔
Love taught me to cry

愛情讓我學會哭泣
So come on courage

所以 來吧 勇敢一點
Teach me to be shy

教我如何感到害羞
Cause it’s not hard to fall

因為我很容易墜入愛河
And I don’t want to scare him

而我不想要嚇到他

It’s not hard to fall

我很容易墜入愛河
And I don’t wanna lose

而我不想失去
It’s not hard to fall

我很容易墜入愛河
When you feel like a cannonball

當你感覺像顆砲彈

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Smiley Jill 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()